You are currently viewing Køb de rigtige lagner til sommerhuset

Køb de rigtige lagner til sommerhuset

Når man har et sommerhus, så er der mange ting, som man skal have til sommerhuset. Man skal fx have alt køkkenudstyr, et tv, sofa, spisebord, stole og andre ting. Men man skal også huske at købe dyner, hovedpuder og sengetøj såsom lagner. Når man skal vælge lagner til ens senge i sommerhuset, så kan det godt betale sig, at man sætter sig lidt ind i de forskellige slags lagner, der findes. Et lagen kan gøre meget for ens søvn. Nogle lagner er blødere end andre, og det giver for nogle en bedre søvn. Nogle lagner ser også bedre ud end andre. Nogle går meget op i, hvordan deres senge ser ud, derfor vælger nogle mennesker nogle lagner, der ser godt ud på sengene. Herunder kan du læse mere om flotte lagner til sommerhuset.

Kuvertlagner

Et kuvertlagen er et lagen, der dækker topmadrassen. Det dækker ikke resten af sengen, men det dækker den del, der er i kontakt med ens krop om natten. Hvis man har en elevationsseng, så kan det anbefales, at man har et kuvertlagen, da det gør det nemmere at få elevationsdelen kørt op. Men også fordi der på de lidt dyrere modeller af elevationssenge er de nederste dele beklædt med møbelstof, og det er ofte noget pænt stof, og det vil derfor være synd at dække det til.

Faconlagner

Faconlagner er lagner, der både dækker topmadras og madrassen. Det gør, at hvis madrassen har noget pænt stof, at man ikke kan se det. Nogle synes, at det er en fordel, hvis man ikke kan se det, hvor andre gerne vil have, at man skal se det. Det kommer helt an på hvilken slags seng, at man har.

Kappelagner

Kappelagner er lagner, der hænger løst. Det er ikke nogle, der sætter sig stramt om madrassen eller topmadrassen. Nogle er helt vilde med disse lagner, hvor andre bedre kan lide dem, der sidder tæt ind til topmadrassen eller madrassen. Denne form for lagen giver et andet look, og de er derfor lidt dyrere end de almindelige lagner.

skole

Hvis man gerne vil have et lagen, der holder i lang tid, så skal man vælge et kvalitetslagen. Ofte er de lagner lavet af bedre materialer, og det kan ofte holde til noget mere end et billigt lagen.

Andet du skal tænke på

Når man kigger på lagner, så kan man også kigge på sengetøj, dyner og hovedpuder. Først og fremmest skal man starte med at købe nogle hovedpuder og dyner til sommerhuset. Derefter kan man begynde at købe sengetøj og lagner. Hvis man lejer ens sommerhus ud, så er det en god ide at fjerne sengetøjet og lagnerne, da man risikerer, at det så bliver brugt af dem, der lejer det. Ofte vil man kun have, at det er en selv og nærmeste familie, der bruger det sengetøj og lagner, som man har liggende i sommerhuset.

Hvis man lejer ens sommerhus ud, så er det en god ide at fjerne det sengetøj, lagner, viskestykker, håndklæder og andre ting, som man ikke vil have, at lejerne skal bruge.